عملیات اجرایی احداث تونل جمهوری اسلامی در قم آغاز شد


: 1331

عملیات اجرایی احداث تونل جمهوری، حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا یادگار امام (ره) دوشنبه شب طی آئینی با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم آغاز شد.

علیرضا قاری‌قرآن در آیین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۲۲ پروژه شهری که در مسجد حضرت علی‌اصغر(ع) واقع در میدان امام حسین(ع) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه ۲۲۲ پروژه در نقاط مختلف شهر قم افتتاح می‌شود، اظهار کرد: امروز شاهد آغاز به‌کار عملیات اجرایی پروژه‌های تونل جمهوری در امتداد پل ۹دی و تقاطع جعفریه با کمربندی امام علی(ع) در منطقه دو شهری قم هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به بهره‌برداری و آغاز به‌کار ۴۶۰ میلیارد تومان پروژه در دهه کرامت، گفت: ۸۸ پروژه به سازمان‌های شهرداری و ۱۳۴ پروژه نیز به مناطق هشت‌گانه قم اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: پروژه زیرگذر علامه طباطبایی نیز به موازات محور جمهوری اسلامی و با تعریض پل و اتصال حاشیه ریل به راه‌آهن تکمیل شده و مناطق دو، سه و ۶ را به یکدیگر متصل کرده است.

قاری قرآن گفت: بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان پروژه قابل بهره‌برداری و در دست اجرا داریم که ۱۰۰ میلیارد تومان این مبلغ به پروژه جمهوری اختصاص دارد به همین علت می‌توان از پروژه جمهوری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر قم نام ببریم که در بخش محرومیت‌زدایی و توسعه شهر قم دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه جمهوری اسلامی از میدان امام حسین(ع) به صورت همسطح وارد مسیری می‌شود که علاوه بر اینکه دسترسی همسطح را حفظ خواهد کرد در زیرگذر نیز اتصال‌های مورد نظر را به دنبال خواهد داشت، این پروژه یک کیلومتر مسیر است که به صورت تونل همانند تونل غدیر اجرا می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه طی یکی دو سال آینده در محدوده اجرای پروژه جمهوری اسلامی با تراکم زیاد ترافیکی روبرو خواهیم بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه بتن و میلگرد نیاز اصلی پروژه جمهوری است این دو کالای مهم را تامین کرده و سعی بر این داریم که پروژه به صورت دو شیفته دنبال شود و در این راستا طراحی و اقدامات اجرایی لازم دنبال خواهد شد.

قاری قرآن با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه‌های عمرانی، خدماتی و حمل و نقلی در شهرداری قم برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است، تصریح کرد: ۸۸ پروژه به سازمان‌های شهرداری و ۱۳۴ پروژه نیز به مناطق هشت‌گانه قم اختصاص دارد.

وی افزود: در سازمان پسماند پنج پروژه عمرانی، در سازمان فضای سبز و پارک‌ها ۳۹ پروژه شامل بوستان‌ها و پارک جنگلی، در سازمان زیباسازی ۲۰ پروژه، در سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر ۱۰ پروژه و در سازمان فرهنگی ورزشی نیز سه پروژه در دستور کار قرار گرفته است و در حوزه حمل و نقل نیز توسعه آی‌تی و دوربین‌های شهری را به‌عنوان یک پروژه جامع دنبال کرده‌ایم.

آدرس ارتباطی ما

آدرس دفتر :  شیراز ، بلوار آزادی ، کوچه 21 ، ساختمان پگاه ، واحد 7

موبایل : 09173117499 و 09171155713

ایمیل : info@betonpaydar.com